Introductie

De functie van Field Service Engineer is een uitdagende, dynamische baan. Terwijl je over de hele wereld reist, doe je wat je het leukst vindt: problemen van onze klanten oplossen. Je ontmoet interessante mensen en werkt zelfstandig in het veld. Technische expertise wordt gecombineerd met sociale vaardigheden, waarbij je de klant adviseert over de mogelijkheden van het systeem en het aanvullende aanbod dat we kunnen doen voorstellen. Je maakt deel uit van ons klantenserviceteam en krijgt ondersteuning, feedback en speciale training.

Organisatie

De missie van onze opdrachtgever is het ontwikkelen van coatingoplossingen voor het leven. We ontwikkelen en assembleren coatingtechnologie en -systemen voor onze gerenommeerde klanten wereldwijd en leveren uitstekende klantenservice. Onze opdrachtgever werd in 1983 opgericht in Nederland en werd in 2008 onderdeel van de Japanse IHI Group. IHI heeft meer dan 200 bedrijvenwereldwijd, met in totaal meer dan 29.000 werknemers. groep heeft tegenwoordig meer dan 240 medewerkers verdeeld over ons hoofdkantoor in Nederland en onze kantoren in Japan, China, Zwitserland en de VS.

Functie

Als Field Service Engineer ben je verantwoordelijk voor het oplossen van problemen en preventief onderhoud. Je helpt klanten met hun mogelijke machine gerelateerde problemen via telefoon, e-mail communicatie en bezoeken op locatie. Af en toe installeer je ook upgrades en modificaties bij klanten over de hele wereld. Je ziet het als een uitdaging om klanten tevreden te houden als vertegenwoordiger van onze opdrachtgever, dus een goede administratie en opvolging is een must. Je zorgt voor een correcte kennisoverdracht en luistert goed naar hun wensen. Ook geef je trainingen aan de klanten in het bedienen, onderhouden en het oplossen van problemen met het systeem. Je geeft feedback aan je collega’s over specifieke wensen van klanten en technische ontwikkelingen. Je assisteert je collega’s van Customer Support en indien nodig je collega’s van Manufacturing. Je rapporteert aan de Manager Customer Support.

Functie-eisen

  • Een bachelordiploma, bij voorkeur op het gebied van Werktuigbouwkunde of Elektrotechniek.
  • Je hebt affiniteit met natuurkunde, elektro, mechanica en software.
  • Relevante werkervaring binnen een projectmatig machine bouwbedrijf, bijvoorbeeld als Project Manager.
  • Uitstekende leidinggevende capaciteiten en je kunt interdisciplinair interdisciplinair communiceren.
  • Bereid om internationaal te reizen wanneer nodig, ook ad hoc. Je kunt je gemakkelijk aanpassen aan een dynamische en hectische werkomgeving
  • Je beheerst de kernwaarden van Hauzer en bent een betrouwbare en respectvolle verantwoordelijke en klantgerichte teamwerker.
  • Je spreekt vloeiend Engels en bij voorkeur ook Duits.

Aanbod

Naast een leuke fulltimebaan, diverse doorgroeimogelijkheden, een gezellig team, mag je ook het volgende verwachten: Salaris ligt tussen 2.800,- en €4.000,- afhankelijk van je leeftijd en ervaring. Reiskostenvergoeding van €0.21 per kilometer. 40 vrije dagen per jaar. Pensioenvoorziening. Je krijgt een jaarcontract bij Motivz, daarna zal de organisatie jouw snel een vaste aanstelling geven.

Inlichtingen

Bij Motivz houden we van mensen met ambitie. Wanneer je kiest voor Motivz dan gaan we er alles aan doen om je te laten groeien. We investeren in jouw ontwikkeling door middel van trainingen, workshops en kennissessies. Daarnaast kennen we diverse bonusmogelijkheden en een goede pensioenvoorziening. Interesse? Reageer dan nu via de website.

Sollicitatie

Als deze rol jou aanspreekt of als je iemand kent die hier goed bij zou passen, moedigen we je aan om direct te solliciteren. Stuur een mail naar g.danelon@motivz.nl of via whatsapp of telefonisch 06 -82 05 84 85. We kijken ernaar uit om van je te horen!